meditācijas skolotājs

Vai meditāciju var apgūt bez skolotāja?

Read Time:3 Minute, 57 Second

Skolotāja loma meditācijas apgūšanā.

Mēs varam apgūt meditācijas mākslu patstāvīgi ar video, aplikāciju, grāmatu vai kādu citu mediju palīdzību, bet varbūtība, ka tas nostrādās ir gaužām maza. Kāpēc tas tā ir – uz to centīšos atbildēt šajā rakstā. Talkā ņemšu savu skolotāju un iedvesmotāju teikto, kā arī personīgo pieredzi.

Pakāpenisks process

meditācijas skolotājsMeditācija tā pat kā jebkura cita māksla ir ilgtermiņa projekts, to apgūst pakāpeniski, soli pa solim. Puskoka lēcējiem un ātro rezultātu gaidītājiem šis būs pārāk ciets rieksts. Meditācija tik tiešām prasa daudz laika un pacietības, tāpat kā jūsu izglītība, jūsu attiecības un jūsu profesija. Lēnām un pamazām. Tieši tādā pat tempā mēs virzāmies pa meditācijas taciņu.

Ja motivācija ir spēcīga, disciplīna tiek ievērota un raksturs noturīgs, tad pat ļoti labus rezultātus var sasniegt pats ar saviem spēkiem, un to saku no savas pieredzes. Bet ir kaut kādas robežas, kaut kāda līmeņa pārejas, kurās ir ļoti svarīga guru vai skolotāja roka un atbalsts. Un, kas interesanti, skolotājs var arī nebūt pieejams fiziski, bet ja ir ticība, pielūgsme un cieņa pret kādu no “lielajiem jogas meistariem”, tad arī šādā situācijā atbalsts var nākt!

Trajektorija

Īstam jogas skolotājam piemīt unikāla spēja – redzēt ne tikai cilvēku šeit un tagad, bet redzēt tā trajektoriju, proti, no kurienes tas nāk jeb kāda ir cilvēka pagātne, un uz kurieni notiek virzība, – kāda ir viņa paredzamā nākotne. Tad attiecīgi pielāgot prakses un Sadhanu, lai tiktu sasniegts gaidītais rezultāts.

Sadhana garīgā prakseCitiem vārdiem sakot, jogas skolotājs jūs pazīst labāk, nekā jūs pats sevi! Un kopā ar skolotāju virzīties uz priekšu, pārvarēt šķēršļu un pretestības ir daudz vieglāk. Atbalstoša un saprotoša roka un klātbūtne  palīdz audzēknim sevi disciplinēt. Ja nav skolotājs, tad parasti entuziasms ātri noplok un apņemšanās “šoreiz pa īstam” iemācīties meditēt beidzas pēc 3 dienām vai nedēļas. Nav atbalsta pleca un kāda, kas disciplinē, ja pašam ar pašdisciplīnu tā iet, kā iet!

Te gan ir stāsts arī par gatavību un garīgo briedumu meditācijas apgūšanai un sevis transformēšanai. Pie garīgas izaugsmes parasti nonāk pakāpeniski, savā dabiskā tempā.

Garīgais lauks

Bet skolotāja klātbūtne stiepjas stipri tālāk aiz padomu, ieteikumu un atbalsta pleca robežām. Skolotāja klātbūtne meditācijas laikā ietekmē prānisko, mentālo un pats svarīgākais – garīgo dimensiju. Kā tas notiek? Te varu izteikt tikai savu izpratni par šo tēmu. Skolotājs un viņa enerģijas lauks ir daudz plašāks, nekā viņa fiziskās robežas, tādējādi viņa klātbūtne, viņa enerģija ietekmē katra praktizētāja enerģijas laiku. Un enerģijas likums ir tāds, ka prāna plūst uz turieni, kur tās ir mazāk. Vienkāršojot, skolotāja enerģija ietekmē praktizētāja enerģiju, vai vēl vienkāršākiem vārdiem runājot, skolotājs ir labs paraugs, no kura smelties iedvesmu.

Šo jūs noteikti būsiet novērojuši, ja kaut reizi dzīvē esat praktizējuši meistara vai spēcīga skolotāja klātbūtnē. To nevar izskaidrot, to var tikai piedzīvot. Šo es izteikti labi pamanīju Indijā, Bihāras jogas skolā. Prakses varēja būt dažādas vai pat varēja nebūt vispār, tikai skolotāja klātbūtne, bet pacilātības, intensitātes un garīguma sajūta pēc tam bija ļoti izteikta!

Telpa

Te vēl jāpiemin arī pašas meditācija telpas spēku. Vietā, kur skolotāji uzturas, praktizē, dalās zināšanās, kur tiek godāti augstāki spēki, dievības, tur veidojas ļoti spēcīgs garīgais lādiņš, kuru iespējams piedzīvot un uzņemt jebkurš praktizētājs. Tiesa vairums to pat neapzinās, nepamana. Šī ir viens fenomens, par kuru pats brīnos. Mana mājas studija, kurā praktizēju nu jau daudzus gadus, meditēju, skaitu mantras, godāju dievības, veicu uguns rituālus, vadu nodarbības, – šī vieta ir enerģētiski ļoti spēcīga un mierīga. Cilvēki, kas te nonāk izmainās, tie paliek klusāki, rāmāki, mierīgāki… Tāds ir telpas un enerģijas lauka spēks. Man pat brīžiem šķiet, ka varu pasniegt jebkuru praksi, jebkādu meditāciju vai tikai sēdēt blakus – rezultāts būs identisks – dziļš miers un gaišs, viegls prāta stāvoklis nodarbības beigās katram audzēknim.

altāris jogāInteresanti, ka šis telpas spēks darbojas pat Zoom sesiju gadījumā. Un tas nav nekāds brīnums, jo prāna un garīgā enerģija izplatās ārpus fizikas likumiem un laukiem, tai nav robežu, laika un attāluma distances. Tā izplatās caur Ākāšu – caur ēteru. Lai cik tas arī ezotēriski neizklausītos, tā ir mana un daudzu citu praktizētāju pieredze!

Skolotājs, atbilstoša garīga vide un, protams, piemērotas prakses – tas viss kopā veido spēcīgu noturīgu efektu un var pat ļoti atbalstīt praktizētāju viņa garīgās attīstības ceļā.

Te īsumā galvenie iemesli skolotāja klātbūtnes nepieciešamībai:

  1. Skolotājs dos padomus, ieteikumus, norādījumus, kliedēs neziņu un šaubas.
  2. Skolotājs dalīsies pieredzē, zināšanās un izpratnē.
  3. Skolotājs dos drošības un atbalsta sajūtu.
  4. Skolotāja klātbūtne radīs īpašu atmosfēru un labvēlīgu noskaņu.
  5. Skolotājs iedziļināsies un izpratīs praktizētāju.

Un ja pavisam atklāti, tad Guru vai skolotāja uzdevums ir tikai viens – palīdzēt jums ieraudzīt un saprast savu īsto ES, ne to viltus identitāti, ko mēs saucam par Ego, bet pašu centru, patiesības kodolu – to, ko jogā saprot ar vārdu Atma un mūsu kultūra ar vārdu DVĒSELE!  ॐॐॐ

Pēc kādiem kritērijiem izvēlēties savu īsto jogas skolotāju?

jogas skolotājs, meditācijas skolotājs, meditācijas apgūšana, labs meditācijas pasniedzējs, meditēšanas pasniedzējs, garīgums, garīgā attīstība, guru, enerģijas lauks,

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Ko Tu par to saki?