Sahasrara čakra
Sahasrara ir visaugstāk mūsu ķermenī esošā čakra, tā meklējama avotiņā un skaitās pati svarīgākā mūsu smalkā ķermeņa sistēmā. Mēs esam pieraduši uzskatīt, ka tā ir čakra, bet īstenībā tā nemaz nav čakra. Tā ir visu pārējo čakru summa! Visas pārējās ir tikai slēdži, kas ieslēdz vai izslēdz noteiktas smadzeņu vietas mūsu galvā un apziņā. Atceries – pārējās čakras atrodas mugurkaulā, mugurkaula smadzeņu tuvumā. Galvenās smadzenes mums atrodas galvā – Sahasraras mājvietā! Sahasrara ir galapunkts, jogas procesa pēdējā pietura!
Atcerēsimies, ka čakras neatrodas fiziskajā ķermenī, tas tikai kalpo kā karte, tās atrodas tā saucamajā psihiskajā ķermenī/psihē, jeb vienkāršojot – mūsu smalkajā, astrālajā apvalkā, bet Sahasrara ir pat aiz šī apvalka. Tā ir vienlaicīgi neaizsniedzama, tai pat laikā tepat, visu laiku klātesoša. Tas ir pilnīgas apzinātības un skaidrības stāvoklis, kad šo centru varam piedzīvot. Vēl vairāk, tā pat ir aiz pieredzes, jeb stāvoklis, kur meditētājs, meditācijas objekts un meditācijas process saplūst vienā veselumā. Tas nozīmē – ja mēs meditējam uz elpu, mums jākļūst par elpu, ja uz mantru, tad par mantru, ja uz dievību, tad jākļūst par šo dievību… – tieši to nozīmē piedzīvot Sahasraru!
Tūkstošs ziedlapu lotoss
Sahasrara tulkojama kā tūkstošziedlapu lotoss. Un tūkstotis te nozīmē bezgalīgu daudzumu ziedlapu un arī iespēju! Tā ir pirmatnējā tukšuma, klusuma un sākuma stāvoklis jeb potenciāls. Citiem vārdiem sākot, par šo čakru runāt, tā pat kā par iepriekšējā rakstā pieminēto Bindu, nav viegli, jo tā ir aiz loģikas, izpratnes, tīrs dziļās pieredzes jautājums. Sahasrara ir bezgalība jeb bezgalīgas iespējas, tad kā to aprakstīt? To var tikai piedzīvot, bet kā jau noskaidrojām, tā slēpjas pat aiz pieredzes, jeb drīzāk tā ir neaprakstāma pieredze!
Sahasrara ir vieta, kur tīrā apziņa jeb Shiva un radošā enerģija jeb Shakti satiekas un eksplodē, radot svētlaimes un apskaidrības stāvokli. Tīrā apziņa ir ieslēgusies, pašrealizācija un apskaidrība ir notikusi. Individuālais ego transformējas lielākā universālā “es apziņā”! Tas nozīmē, ka šāds cilvēks/jogs sevi vairs neatdala no Visuma, viņš pats ir Visums. Individuālā apziņa tiek aizstāta ar universālo jeb tīro apziņu. Labs piemērs šim ir Satjananda, Sadhguru un tamlīdzīga kalibra jogi, – visas viņu darbības un ambīcijas ir pasaules un pārējo cilvēku labā, jo gluži vienkārši ego vairs neeksistē, tas izzuda kopā ar pārējām ilūzijām, vēlmēm, egoismu. Un tas notika, sasniedzot apskaidrību!
Nirvanas apziņas stāvoklis
Jebkurš garīgais process ir par šo, par šāda universāla stāvokļa piedzīvošanu. Budisti to dēvē par Nirvānu, jogi – Samadhi, Kundalinī jogi par Kundalinī pacelšanu līdz Sahasraras čakrai, kristieši – paradīzes stāvokli. Nosaukumi dažādi, bet būtība viena un tā pati! Bet pamatā tā ir apziņas pieredze jeb pilnīga evolūcija, – kas ir jebkuras dzīvās būtnes gala uzdevums!
Samadhi stāvoklis ir galējais meditācijas stāvoklis. Jebkurai meditācijai būtu jānoslēdzas Samadhi stāvoklī, – stāvoklī, kurā izzūd individualitāte un sākas universālā apziņa. Tas ir brīdis, kad Sahasraras 1000 ziedu lotoss ir uzziedējis!
Līdzīgi ir ar Kundalinī spēka pacelšanu cauri čakrām – katra augstākā čakra aktivizē kādu jaunu daļu Sahasraras jeb varam teikt, ka kādu daļu dusošo smadzeņu, līdz tiek iziets cauri visām čakrām un tiek atmodinātas visas dusošās smadzeņu daļas!
Lēciens bezdibenī
Līdz Adžņai ego jeb cilvēka individualitāte un atšķirtība no pārējās pasaules ir aktīva, pēc tam, nonākot Sahasrarā tā izgaist un kļūst universāla. Cilvēks top universāls! Viņam vairs nav nekādu savu egoistisku vēlmju, mērķu, ambīciju, viss kopējā labuma vārdā! Šis lēciens no ego (Ajna) uz ne-ego (Sahasraru) ir īpašs. Kā saka Sadhguru – tev jābūt vai nu pilnīgi trakam, vai ar pilnīgu uzticību un ticību, jo tas ir kā ielēkt bezdibenī – bezdibenī, kurā nav dibena, kas attiecīgi nozīmē, ka tas nav bīstami! Mēs baidāmies lēkt, jo mūs biedē piezemēšanās, tā ir sāpīga, vai ne? Bet bezdibenī šī saskare ar dibenu/pamatu izpaliek, tas ir brīvais kritiens bez smagās piezemēšanās bailēm.
Visi ceļi ved uz Sahasraru
Ceļi līdz Ajna apziņas stāvokļa piedzīvošanai ir dažādi, dažādas jogas, budistu un reliģijas prakses, bet tālākais ir tikai viens ceļš – viens brīvais kritiens jeb lēciens nezināmajā!
Tātad, kā redzat ceļi ir dažādi, bet visi ved uz Romu, jeb Sahasraru! Daba jeb dzīve agri vai vēlu mūs visus tur aizvedīs! Joga ir tikai šī ceļa paātrināšana. Daba mums piedāvā doties uz šo mērķi ar kājām; joga un reliģija – ar mašīnu, Kundalinī joga – ar reaktīvo lidmašīnu. Ātrumi dažādi, galapunkts viens! 🙂
čakras, sahasrara, čakra, avotiņš, galvenā čakra, apskaidrība, nirvāna, kundalinī, meditācija, šīva, shiva, lotoss, atvert čakras
Discover more from SoHam joga.
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Average Rating